راهنمای انتخاب رولپلاک مناسب

معرفی رولپلاک

 

دانستنی هایی درباره رولپلاک و روش انتخاب رولپلاک مناسب جهت کار را در این مطلب مرور خواهیم کرد. رولپلاک به قطعه ای خرطومی شکل گفته می شود که به هنگام اتصالات پیچ در درون حفره نفوذ کرده و در جهت ممکن ساختن اتصالات پیچ با مواد شکننده و یا مواردی که پیچ قدرت تحمل وزن آن را ندارد استفاده می شود. در واقع این قطعه به عنوان یک بست عمل می کند و در اتصالات مختلف به پیچ اجازه می دهد در قطعه یا مکان های مورد نظر نصب شود. رولپلاک یکی از اتصالات جدانشدنی و دائم پیچ است که تمامی فعالیت های آن به پیچ وابسته است.

موارد استفاده از رولپلاک چیست؟

رولپلاک همان شی است که به کمک پیچ در جهت چسباندن و متصل کردن استفاده می شود و موجب می شود قطعه مورد نظر با امنیت بیشتر و بدون خطر ریزش محکم و بسته شود. به طور معمول پیچ های به کار برده در اتصالات به همراه آن باید گالوانیزه و دارای خاصیت ضد زنگ بودن باشد. چون در غیر این صورت ممکن است محکم سازی نقاط مختلف با مشکل مواجه شود.معمولاً رولپلاک ساخته شده به سبب مزیت های خاصی که به هنگام استفاده در مصارف های مختلف دارد، جایگزین فوق العاده بهتر و مطمئن تر میخ محسوب می شود. زیرا باعث خرابی و نامطلوبی مکان و یا قطعه مورد نظر نخواهد شد. از این رو می توان گفت از آن در مصارف های متعددی هم چون آویزان کردن انواع تابلوها، لوستر و یا هرچیز دیگری به سقف و دیوار، رولپلاک نمای ساختمان، مصارف صنعتی، کابینت سازی و بسیاری موارد دیگر در جهت محکم نمودن و بستن پیچ استفاده های بسیاری می شود.

جنس رولپلاک

به‌طورکلی رولپلاک ساخته شده از جنس فیبر و پلاستیک و فلز می باشد. یکی از مزیت های منحصر به فرد آن، نرمی آن و انطباقش با حفره است که موجب استقرار و استحکام پیچ در داخل آن می شود. در واقع این محصول پرمصرف در جهت استفاده از سطوح مختلف، از رده مقاومتی متفاوتی برخوردار است.

http://toplock.arzublog.com/uploads/toplock/image420-1.jpg

انواع مدل های رولپلاک پلاستیکی

رولپلاک های پلاستیکی یکی از پرمصرف ترین نوع رولپلاک ساخته شده است که با توجه به کارکردهای مختلفی که دارد شامل انواع مدل های مختلفی به شرح زیر است:

رولپلاک ساده ، رولپلاک لبه دار ، رولپلاک شاخک دار ، رولپلاک خار دار ، رولپلاک لبه دار شاخک دار ، رولپلاک پروانه ای

رول پلاک “تاپلاک” از نوع رولپلاک های لبه دار به حساب می آید که با عملکرد ویژه ای که در پشت دیوار از خود نشان می دهد، مقاوم ترین اتصال را به ارمغان می آورد

اندازه رولپلاک های مصرفی

 

رولپلاک 3 سانتی متری

رولپلاک4 سانتی متری

رولپلاک 6 سانتی متری

رولپلاک7 سانتی متری

طول رولپلاک سفالی تاپلاک 7 سانتی متر می باشد

مزیت های بارز رولپلاک

1 – مناسب در جهت استفاده از انواع دیوارهای سفالی و گچی

2 – مناسب در جهت استفاده از انواع سقف های کاذب

3 – مناسب در جهت استفاده از انواع کناف

4 – مناسب در جهت انواع سطوح مختلفی که پشت خالی دارند

 

رولپلاک سفالی تاپلاک، بهترین عملکرد را در دیوارهای سفالی، سقف های کاذب، انواع کناف و دیوارهای پشت خالی دارد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *